Skip to main content

כיצד לרחוץ את תינוקך

How to Bathe Your Baby

עם כל הבועות, ההשפרצות, הגרגורים והצחוקים – זמן הרחצה הוא רגע מושלם ביום לעורר את חושיו של התינוק ולטפח את הקשר עימו. למדו את יסודות הרחצה בעזרת המדריך המפורט שלנו וקבלו מספר עצות חדשות.

זמן הרחצה יכול להיות הרבה יותר בשביל התינוק שלך

כ- 8 מיליארד אמבטיות בהן משתמשים במוצרי ג'ונסונס® נערכות כל שנה ברחבי העולם. זמן האמבטיה הוא אחד מהמטלות השגרתיות האהובות עלינו, מכיוון שאמבטיה לא רק מרגיעה את התינוק, היא גם נותנת לכם הזדמנות להיקשר ולשחק אחרי יום עמוס, בעוד אתם מעוררים את חושי הריח והמגע של התינוק.

מחקרים מראים שמגע כדרך שגרה יכול להוביל להתפתחות פסיכולוגית, קוגנטיבית, רגשית וחברתית טובה.

ניחוחות נעימים ומוכרים משפרים את מצב רוחו של התינוק, את שלוותו ואת עירנותו.

וכמו עיסוי התינוק, אמבטיה חמימה יכולה להיות דרך מעולה להכין את התינוק לקראת השינה

מים אינם מספיקים לרחצת תינוקך

ניקיון באמצעות מים בלבד מסיר רק בערך 65% מלכלוך שומני ואבק.

מים אינם מסירים עקבות חומרים שומניים שהצטברו מתחת לחיתולים ולבגדים ושעלולים לפגוע בשלמות מחסום העור של התינוק. השימוש במים בלבד עלול לגרום דווקא להתייבשות עורו של התינוק. נמצא כי רחצות חוזרות במים בלבד, במיוחד כשמדובר במים קשים או עם תוספת כלור, גורם לאובדן לחות מתאי העור ומותיר את עורו של תינוקך אדום ומגורה.

תרחיץ מיוחד לתינוקות כמו, תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש  ג'ונסונס® בייבי, מומלץ ביותר לניקוי עדין ויעיל:

רחצת היילוד

מרבית המומחים ממליצים לרחוץ ילודים פעמיים-שלוש בשבוע ולהגביר את התדירות ככל שהתינוק גדל. התחילו עם רחצה באמצעות מטלית רחצה עד שגדם חבל הטבור של התינוק התייבש ונשר והפצע הנותר החלים.

למדו כיצד לרחוץ את תינוקכם באמצעות מטלית רחצה

כיצד לרחוץ את תינוקך

כיור המטבח יכול להתאים בהחלט לרחצת התינוק (כשהברז מופנה הצידה ומגבות רכות או קצף בתחתיתו). תוכלו גם להשתמש בגיגית פלסטיק קטנה בתוך האמבטיה הביתית הגדולה כדי להקל עליכם את האחיזה בתינוק.

  1. התחילו עם מים בעומק סנטימטרים בודדים. טמפרטורת המים האידיאלית הינה 32 ל-37 מעלות צלזיוס. לאחר מילוי האמבט, בחשו במים בידכם על מנת לוודא שאין בהם אזורים חמים יותר.
  2. לפני הכנסת התינוק לתוך המים, בדקו את טמפרטורת המים בעזרת הצד הפנימי של שורש כף היד (או מודד טמפרטורה מתאים) כדי לוודא שהמים אינם חמים מדי.
    שימו לב: וודאו שמערכת חימום המים בביתכם אינה עולה על 48 מעלות, על מנת להגן מפני תאונת כוויות.

  3. בזרוע אחת תמכו בעדינות בגבו, בראשו ובצווארו של התינוק והכניסו אותו בעדינות למים. המשיכו לתמוך בו באמצעות יד אחת בכל משך הרחצה ורחצו אותו בעזרת היד השנייה.

  4. רחצו בעדינות את עיני התינוק באמצעות כדור צמר גפן מורטב במים חמימים בלבד. השתמשו בכדור צמר גפן נפרד לכל עין והקפידו לנגב תמיד מהפינה הפנימית של העין החוצה. אחר כך, בעזרת מטלית ניגוב רכה, נגבו סביב פיו של התינוק, אפו ופניו בתנועות ממרכז הפנים כלפי חוץ. נגבו בין הקפלים שבצוואר ואל תשכחו לנגב גם מאחורי האוזניים!

  5. לתינוקות צעירים יותר יש להרטיב מטלית ניגוב רכה במים חמימים ולהשתמש בתרחיץ עדין מיוחד לתינוקות כמו תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש ג'ונסונס® בייבי אם לתינוקכם יש יותר שיער, אתם יכולים לנסות שמפו עדין, כגון שמפו אל דמע ג'ונסונס® בייבי אל תחששו לרחוץ בעדינות את הנקודות הרכות (המַרְפֵּס) על ראשו של התינוק. 

  6. את אזור החיתול יש לרחוץ אחרון. לבנות יש לרחוץ בעדינות את איברי המין מלפנים אחורה. לבנים יש לרחוץ את הפין בעדינות מלפנים לאחור, ולייבש היטב

  7. תנו לתינוק כמה דקות ליהנות מהמים החמימים שבאמבטיה. היעזרו בכוס או בכלי אחר כדי לשפוך מים על גופו מפעם לפעם על מנת שלא יתקרר. שימו לב שלא ייזלו מים ישירות מהברז על התינוק, כי טמפרטורת המים בברז עלולה להשתנות באופן פתאומי.

  8. בסיום הרחצה אחזו את התינוק היטב סביב החזה ומתחת לבתי השחי תוך תמיכה בראש, הרימו אותו אל מחוץ לאמבטיה ועטפו אותו בזריזות במגבת רכה.

  9. יבשו היטב את בין קפלי עורו של התינוק, כי עודף לחות עלול לגרום לגירוי בעור. יבשו בטפיחות כדי לא לפגוע בעור.

  10. לפני שתלבישו אותו, מרחו על עורו קרם לחות עדין כמו תחליב לחות ג'ונסונס® בייבי שהינו היפואלרגני ועדינותו הוכחה מחקרית.

עצות לרחצת התינוק

  • נקו רק מה שאתם יכולים לראות; אל תכניסו שום דבר לתוך תעלת האוזן של התינוק או לאפו.
  • לכל תינוק האופי שלו. חלק מהתינוקות לא אוהבים להתרחץ מיד אחרי האוכל. הורים רבים מגלים שהזמן הטוב ביותר לרחצת התינוק הוא לפני האוכל.
  • זכרו: לעולם אל תשאירו את תינוקכם לבדו באמבטיה. אף לא לרגע.

רחצה באמבטיה היא דרך מצויינת לייצר הפרדה בין שעות פעילות לשעת השינה, תוך הידוק הקשר בינכם ובין תינוקכם. גם ימים קשים יכולים להיראות קלים יותר כשאתם מסיימים את היום כשתינוקכם נקי וריחני עטוף בשמיכה רכה – בדיוק בזמן לשיר ערש לפני השינה.

*שכבת העור העליונה משמשת כמחסום חיוני בפני גירויים חיצוניים, חיידקים ואלרגנים ומגנה על הגוף מפני מחלות. מחסום העור של תינוקות פגיע יותר מזה של מבוגרים, כיוון שהתפתחותו לא הושלמה עדיין, ולכן הוא זקוק לטיפול מיוחד.

מושבי רחצה לתינוק עברו לאחרונה שינויים בכדי להתאים לתקני הבטיחות המחמירים ביותר – אבל הם עדיין נחשבים שנויים במחלוקת

אנו לוקחים על עצמנו את האחריות לדעת כל מה שאפשר על עיניו היקרות של תינוקך

שמפו אל דמע ג'ונסונס® בייבי פותח לראשונה ב-1953 במיוחד כדי להיות עדין לעיני התינוק בדיוק כמו מים טהורים. שמפו אל דמע ג'ונסונס® בייבי הייחודי שלנו והמוצרינו הנוספים מסדרת נוסחת הקץ לדמעות® של ג'ונסונס® פותחו בדיוק בשביל הצרכים הייחודיים של התינוק.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה