Skip to main content

עצות לגמילה מחיתולים

Potty Training Tips

אין "גיל נכון" להתחיל גמילה מחיתולים, שכן כל פעוט הוא שונה. להלן מדריך שיסייע לכם להחליט מתי להתחיל ואיך לעזור לילדכם הפעוט להצליח במשימה.

גמילה מחיתולים אפשרית רק כאשר ילדכם הפעוט כבר מסוגל לשלוט בשרירי הסוגרים שלו. שרירים אלה הופכים ברי-שליטה בטווח הגילאים שבין 18-36 חודשים ועל כן מומלץ באופן כללי להתחיל גמילה בסביבות גיל שנתיים.

בחרו בזמן המתאים

כדאי להביא סיר לחדר האמבטיה אפילו מספר חודשים לפני תחילת תהליך הגמילה וכך ילדכם הפעוט יוכל להתרגל לרעיון של לשבת על הסיר ואפילו להשתמש בו מדי פעם. מעבר ליכולת של ילדכם לשלוט בסוגרים, ישנם סימנים נוספים לבשלותו לגמילה:

  • יכולתו להתיישב על הסיר ולקום ממנו בקלות
  • יכולתו לומר לך כשמתעורר בו צורך ללכת לשירותים

התחלה מוקדמת מדי של תהליך הגמילה עלולה לגרום לתהליך להתארך. מחקרים מראים שילדים רבים שהתחילו גמילה מחיתולים לפני גיל 18 חודשים מצליחים להיגמל רק אחרי גיל ארבע, בעוד שאלה שהתחילו גמילה בסביבות גיל שנתיים היו גמולים עוד לפני גיל שלוש.

איך להתחיל

כדי להתחיל בגמילה יש להשתמש בסיר או בישבנון. יש פעוטות שאוהבים את הרעיון שיש להם סיר משל עצמם בעוד שאחרים מעדיפים להשתמש ב"שירותים של הגדולים" בעזרת ישבנון.

כשאתם חושבים שילדכם הפעוט מוכן לכך הסבירו לו שללא חיתולים יהא עליו להשתמש בסיר. כיוון שחיתולים חד-פעמיים רבים סופגים היטב כך שאינם משאירים תחושת רטיבות, ייתכן שתעדיפו להשתמש בחיתולים מסוג אחר שכן יתנו תחושת רטיבות. שימו לב שעם הרטיבות לא מתפתחת אצל ילדך תפרחת חיתולים.

המעבר מחיתולים לתחתונים

להלן מספר סימנים שיכולים להעיד על כך שילדכם הפעוט מוכן לעבור מחיתולים לתחתונים:

  • הוא מתחיל להוריד את המכנסיים והחיתול בעצמו
  • הוא מודע לצורך שלו לעשות פיפי או קקי (גם אם יש לו חיתול) והוא מדווח לכם על כך
  • הוא כבר ראה אותך ובני משפחה אחרים משתמשים בשירותים
  • הוא מתיישב על הסיר ומנסה להשתמש בו בעצמו, למשל לפני הרחצה באמבטיה בערב

כשאתם רואים שישנן עדויות לכך שילדכם כבר מבין מה נדרש ממנו לכשיהיה ללא חיתולים, תוכלו לשקול את המעבר לתחתונים. תוכלו להפוך את זה לאירוע של ממש ע"י כך שתסבירו לו שמעתה הוא ילבש "תחתונים של גדולים" ואולי תבקשו ממנו לעזור לכם לבחור תחתונים בשבילו.

נכנסים לשגרה

עליכם להזכיר לילדכם שאולי הוא צריך ללכת לשירותים. אל תושיבו  אותו על הסיר אם הוא לא אומר שהוא באמת צריך; אחרת הוא לא יקשר בין הדברים בעצמו. שבחו אותו על נסיונותיו והצלחותיו ואם יש פספוסים, הזכירו לו בעדינות שבדיוק לשם כך נועד הסיר, החליפו לו ואל תעשו מזה עניין. גישה שלילית עלולה לגרום לכך שהוא לא ירצה לנסות שוב.

גמילה מחיתולים בנסיעות

לא קל לגמול ילדים מחיתולים כשנמצאים בנסיעה אבל זה אפשרי. בקשו מילדכם להשתמש בסיר ממש לפני היציאה לדרך וחפשו היכן יש שירותים בכל מקום אליו אתם מגיעים. הקפידו לשמור על הרגלי הגיינה טובים גם כשאתם בדרכים בעזרת תרחיץ עדין כדוגמת אל סבון אמבט מועשר בלחות עם שמן תינוקות ג'ונסונס® בייבי. שקלו להשתמש בחיתול בנסיעות ארוכות במיוחד שאין בהן תחנות עצירה עם שירותים, כדי למנוע פספוסים לא נעימים.

לסיום, חשוב לזכור שכל פעוט מתפתח בקצב שונה ושסבלנות היא המפתח. אם לא תמהרו ותגמלו אותו בקצב שלו, הוא ילמד שרכישת כישורים חדשים היא עניין מהנה ומעצים, וזה שיעור מצויין לחיים.

בשלבים הראשונים ילדכם הקטן יתקשה להתאפק במהלך הלילה.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה