Skip to main content

להיות עם התינוק שלך מחוץ לבית

Outdoors With Your Baby

גלו וחקרו יחדיו את הטבע בכל אחד משלבי ההתפתחות בשנתו הראשונה של תינוקכם. זמן מחוץ לבית מספק אוויר צח ושינוי קצב אשר מרגיעים אותו ומפעילים את חושיו, דבר העוזר להתפתחותו השמחה והבריאה, וישפר גם את מצב הרוח שלכם.

גיל התינוק: לידה עד 3 חודשים

בשלב זה, מחסור בשעות שינה, שינוי בהורמונים והצורך לטפל בכל צורכי התינוק עלולים להביא לתנודתיות במצב הרוח של האם. אל תדאגי אם את מרגישה מוצפת רגשית בשלושת החודשים הראשונים של האימהות. אחרי הכל, כל יום הוא למידה עבורך ועבור תינוקך. זכרי שזוהי גם תקופה שמחה, מכיוון שנבנה קשר של אהבה בינך ובין תינוקך.

פעילות מחוץ לבית:

  • פנו זמן להליכות קצרות עם התינוק בעגלה או במנשא. אפילו יציאות לפרקי זמן קצרים של 10 דקות עשויות להועיל.
  • פעילות גופנית ואוויר צח מועילים לבריאותך בתקופה שלאחר הלידה, ועניין זה מקבל לעתים קרובות חשיבות משנית לעומת צורכי תינוקך. הורים מאושרים משמע תינוק מאושר. מדוע? תינוקכם יכול לחוש אם אתם מתוחים או נסערים.
  • תינוקות, ובמיוחד ילודים, נרגעים למשמע רעש לבן, המחקה קולות ששמעו ברחם. למרבה המזל, רעש לבן מצוי בשפע בטבע, למשל רוח הנושבת בעצים, גלי הים או גשם שנוקש על הגג.

גיל התינוק: 3-6 חודשים

בשלב זה, תינוקכם מתחיל לחייך, לגרגר ולמלמל, והוא אף מסוגל לראות דברים הנמצאים בסביבתו ביתר בהירות. בדרך כלל הוא עדיין אינו זוחל, אך הוא בהחלט מותח את צווארו על מנת לצפות בעולם המלהיב הסובב אותו.

פעילות מחוץ לבית:

  • הצביעו על עצים, עשב ופרחים תוך ציון שם העצם מספר פעמים. תינוקכם אולי לא יוכל עדיין לחזור על המילים, אך הוא קולט כל מה שהוא שומע ורואה.
  • תהנו מחיוכו וצפו בעיניו המתרחבות בפליאה. רוב הסיכויים שגם עיניכם יתרחבו בפליאה למראה פניו.

גיל התינוק: 7-9  חודשים

בשלב זה, תינוקכם בדרך כלל יכול לשלוט בתנועות ראשו ולשבת בכוחות עצמו. זוהי תקופה שבה החוקר הקטן מלא בתשוקה מתפרצת לנוע, וייתכן שהוא כבר זוחל בשלב זה. בו בזמן, הורים מרגישים שזה הזמן לחזור לדאוג לעצמם על ידי עיסוק רב יותר בפעילות גופנית.

פעילות מחוץ לבית:

  • חפשו עגלות תינוק שניתן לרוץ איתן (jogging strollers), מנשאי גב לתינוקות או נגררים לתינוקות שניתן לחבר לאופניים שלכם.
  • כאשר אתם עוסקים בפעילות גופנית, ודאו כי תינוקכם מאובטח כהלכה.
  • תינוקכם עשוי אפילו להירדם במהלך הפעילות הגופנית שלכם, ומשמעות הדבר היא שהוא יהיה רגוע ונינוח מאוחר יותר, בשעת המשחק שלו.

גיל התינוק: 10-12 חודשים

בשלב זה, תינוקכם מתחיל לזהות כי מילים מתייחסות אל עצמים או אל חפצים ספציפיים. כמו כן, הוא יודע כי עצמים עדיין קיימים גם אם הם נמצאים מחוץ לטווח הראייה שלו.

פעילות מחוץ לבית:

  • פרשו שמיכה על המדשאה או בפארק וערכו פיקניק.
  • בשלב זה התינוק כבר אוכל מגוון מאכלים מוצקים, לכן תוכלו להביא כמה מהמאכלים האהובים עליו, יחד עם מספר ספרים שתוכלו לקרוא יחדיו כשאתם בחוץ.
  • אספו כמה עצמים מהטבע - אבן חלקה, אצטרובל, עלה – וכסו אותם בבד. אמרו לתינוק, "לאן הם נעלמו?" וצפו בהנאתו כשהוא מושך את הבד ומגלה את האוצר הנמצא מתחתיו.
  • הביאו בועות סבון - פעילות קלאסית זו לא מאכזבת, ותמיד תענג את התינוק.

כשאתם נמצאים בחוץ עם התינוק שלכם שימו לב שאתם והתינוק שלכם מוגנים מפני השמש וודאו שאינכם בשמש בשעות החמות של היום, לבשו בגדים שיגנו עליכם ועל התינוק ובמקרה הצורך מרחו קרם הגנה.

תינוקכם יכול להישאר קריר וליהנות ממשחק בבריכה, בחוף הים או בפארק מים. עם זאת, מים עשויים להיות מסוכנים מאוד.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה