Skip to main content

רחצת התינוק באמצעות מטלית רחצה

Giving Your Baby a Sponge Bath

שמירה על עורו של התינוק נקי היא הכרחית לבריאות טובה, ורחצה באמצעות מטלית רחצה היא גם דרך נהדרת לעורראת חושיו של התינוק, ובכך לסייע להתפתחות טובה שלוכבר מההתחלה.

מרבית הרופאים והמיילדות ממליצים לרחוץ ילודים פעמיים-שלוש בשבוע ולהגביר את התדירות ככל שהתינוק גדל.

ניתן להתחיל עם רחצה באמצעות מטלית רחצה עד שגדם חבל הטבור של התינוק התייבש ונשר והפצע הנותר החלים.

במהלך הרחצה באמצעות מטלית הרחצה, המגע העדין שלכם בעודכם תומכים ושוטפים את התינוק יכול להוביל להתפתחות פסיכולוגית, קוגנטיבית, רגשית וחברתית טובה יותר, בעוד שהניחוח העדין של ג'ונסונס® (כמו תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש ג'ונסונס®) יכול לשפר את מצב רוחו, שלוותו וערנותו של התינוק.

ודאו כי עומדים לרשותכם כל האביזרים הדרושים לפני שאתם מתחילים לרחוץ את תינוקכם באמצעות מטלית רחצה:
baby sponge bath 1

אמבטיה מלאה במים בטמפרטורה נעימה

baby sponge bath 2

מגבת גדולה עם כובע

baby sponge bath 3

מטלית רחצה רכה

baby sponge bath 4

כדורי צמר גפן

baby sponge bath 5

תרחיץ עדין מותאם במיוחד לתינוקות כמו תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש ג'ונסונס® בייבי


אחרי האמבטיה...
baby sponge bath 2

בגדים לתינוק

baby sponge bath 3

חיתול

baby sponge bath 4

שמיכה

baby sponge bath 5

מברשת שיער עדינה או מסרק

baby sponge bath 6

משחה לאזור החיתול כמו קרם החתלה ג'ונסונס® בייבי.


כיצד לרחוץ את תינוקך באמצעות מטלית רחצה

1. מתכוננים


Sponge Bath: Step 1כאשר אתם מכינים את התינוק לרחצה, הקדישו מספר דקות לדבר עם התינוק ולהעניק לו ביטחון. כעת הפשיטו אותו מבגדיו, מלבד החיתול ועטפו אותו במגבת.

2. רחצו את עיניו


Sponge Bath: Step 2רחצו סביב עיני התינוק בעדינות בעזרת כדור צמר גפן טבול במים חמימים, תוך שאתם תומכים בראשו. כדורי צמר גפן מומלצים לשימוש היות שאינם משאירים אחריהם סיבי כותנה.השתמשו בכדור צמר גפן אחד בעבור כל עין והקפידו לנקות מהפינה הפנימית של העין החוצה. אין צורך לנקות את אזור העיניים אם אין הפרשות יבשות. אין לשטוף את העין עצמה.

3. רחצו את פניו


Sponge Bath: Step 3באמצעות מטלית רכה נגבו מסביב לפיו לאפו ולפניו של התינוק בתנועות ממרכז הפנים החוצה, כשאתם משתמשים במים בלבד. שימו לב במיוחד לאזורים שמאחורי האוזניים, מתחת לסנטר ובקפלי הצוואר. זכרו: לעולם אל תנסו להכניס משהו לתעלת האוזן של התינוק או לאפו. יבשו בטפיחות עדינות.

4. רחצו את שיערו


Sponge Bath: Step 4כשהתינוק עטוף במגבת, הניחו את זרועכם מתחת לגבו כשכף ידכם מאחורי ראשו. הרטיבו את שערו באמצעות מטלית רטובה בעזרת ידכם הפנויה. קחו מעט מהתרחיץ העדין, כגון תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש ג'ונסונס® בייבי עם נוסחת הקץ לדמעות®, ועסו בעדינות את ראשו.

שטפו את שערו של התינוק במים עד להסרת כל השמפו. השכיבו את התינוק ויבשו את ראשו בעדינות. הלבישו את כובע המגבת על ראשו כדי לשמור על חום גופו. 

5. רחצו את גופו


Sponge Bath: Step 5בשלב הבא רחצו את גופו של התינוק בעזרת אל-סבון עדין. תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש ג'ונסונס® בייביעדין דיו לשיערו ולגופו של תינוקכם הרך ומתאים לשימוש מהאמבטיה הראשונה.

פתחו את עטיפת המגבת מעל גופו של התינוק, תוך שאתם משאירים את קצה המגבת לכסות את ראשו, והסירו את החיתול. הרטיבו את ידכם או את מטלית הניגוב ורחצו את גופו של התינוק. רחצו מהצוואר עד למותניים, כולל זרועותיו וכפות ידיו, ויבשו בטפיחות עדינות. כסו את פלג גופו העליון כדי לשמור על חום גופו, וכעת פנו לטפל ברגליו.

זכרו לשטוף ולייבש היטב את כל הקפלים, שכן עודף לחות עלול לגרום לגירוי בעור. את אזור החיתול יש לרחוץ אחרון במים חמימים. לבנות יש לרחוץ בעדינות את איברי המין מלפנים אחורה. לבנים גם כן לרחוץ מלפנים אחורה. לבנים שלא נימולו יש לרחוץ את הפין בעדינות מלפנים אחורה, ולייבש היטב. אל תנסו להרים את העורלה ולנקות מתחתיה. 

6. טיפול בחבל הטבור


Sponge Bath: Step 6ניתן לחתל את התינוק ולהלביש לו חולצה לפני ניקיון חבל הטבור וכך לשמור על חום גופו. זכרו להימנע מכיסוי חבל הטבור בחיתול, משום שאזור זה צריך להישאר נקי ויבש בכל עת. 
נקו סביב הטבור ובתוכו בעזרת כדור צמר גפן. אל תחששו לנקות את חבל הטבור; ככל שבסיסו יתייבש מהר יותר, כך ינשור הגלד מהר יותר.

7. הוספת לחות


Sponge Bath: Step 7הוספת לחות לעור התינוק מהווה חלק חיוני בשמירה על בריאות עורו. השתמשו במוצרים עדינים כמו תחליב לחות ג'ונסונס® בייבי או שמן לתינוק ג'ונסונס® בייבי כדי להגן על עורו של התינוק ולשמור על בריאותו.

8. מתלבשים


Sponge Bath: Step 8לפני שתלבישו את תינוקכם, הקפידו שהוא יבש לגמרי. כעת הלבישו את התינוק ועטפו אותו בשמיכה על מנת לשמור על חום גופו. חבקו אותו ופשוט תיהנו מהזמן המשותף שלכם. 

בראשו של תינוקך ישנו אזור רך (הקרוי מַרְפֵּס) שבו עצמות הגולגולת טרם נסגרו. קיומו של פתח זה בגולגולתו איפשר לו להתעוות מעט לצורך המעבר בתעלת הלידה. מותר לגעת באזור זה בעדינות ולרחוץ אותו.

כאשר אתם עוטפים את תינוקכם בשמיכה לאחר רחצתו,אתם מעניקים לו תחושת ביטחון.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה