Skip to main content

הכנת חדר התינוק

Preparing a Baby’s Nursery
תכנון חדר התינוק הוא דרך מצוינת לתעלאת ההתרגשות שלכם לבואו של התינוק.
אתםוהתינוק עומדים לבלות זמן רב בחדר הילדים, במיוחד בתקופה הראשונה מיד לאחר שתגיעו הביתה, על כן חשוב להפוך אותו למקום רגוע,נח ובטוח עבור שניכם.

הסביבה הנכונה

חדרו של תינוקכם – בין אם הוא בחדר השינה שלכם ובין אם בחדר נפרד – צריך להיות אזור שקט, עם תאורה רכה ותנועה מועטה. זכרו: תינוקכם יבלה את מרבית זמנו כאן כשמבטו פונה כלפי מעלה, לכן עליכם לוודא שאין מעליו אורות חזקים ומסנוורים. על החדר להיות מקום רגוע שמעוצב באופן שימושי ונוח עבורכם ועבור התינוק. ארגנו את הרהיטים באופן ההגיוני ביותר, אולם זכרו כי ייתכן שתרצו לערוך שינויים בחדר לאחר שתלמדו מה באמת נוח לכם ביותר.

בעוד שרגעים יומיומיים של טיפול בעור התינוק, עיסוי של עור התינוק ,והתכוננות לזמן השינה מעוררים את חושי הריח והמגע של התינוק, חדר התינוק יכול גם לעורר את חושי הראיה של התינוק. תלו מובייל מעל העריסה (ודאו שהוא בטוח) ותמונות מעניינות על הקיר.

אולי תגלו את הצד האומנותי שבכם או בקשו ממישהו קרוב להצטרף וצרו קיר ויזואלי ומעניין.

תהליכי עיבוד המידע של מוחו של התינוק מקבלים חיזוק כאשר מספר חושים מופעלים יחד לעומת כאשר יש שימוש רק בחוש אחד.

וודאו לבחור צבע ועיצוב שגם גורם לכם להיות רגועיםושמחים. אתםהולכיםליהנות בחדר בדיוק כמו התינוק.

יצירת עריסה

ייתכן שתעדיפו לעשות שימוש בעריסה במהלך חודשי הינקות הראשונים. מדובר במיטה נישאת אותה ניתן להעביר מחדר אחד למישנהו וכך לשמור על התינוק הישן סמוך אליכם.

עריסה אינה אביזר הכרחי. היות שמרבית העריסות לא מתאימות לנשיאת תינוק בוגר יותר, הרי שהן שימושיות למשך ארבעת או חמשת החודשים הראשונים בלבד.

וודאו שהעריסה עומדת בתקן הרשמי של מכון התקנים הישראלי.

בחרו מיטה בטוחה

צורכי היילוד פשוטים מאוד: מזרן קשיח ושטוח ומסגרת בטוחה שבה יחוש מוגן. ייתכן שתעדיפו להשתמש בחודשים הראשונים בעריסה - מיטת תינוק ניידת שניתן להעביר בקלות מחדר אחד למשנהו, כך שתוכלו להשגיח מקרוב על תינוקכם הישן.

מיטות תינוק חדשות שנמכרות בארץ חייבות לעמוד בתקני הבטיחות של מכון התקנים הישראלי. אם אתם מתכוונים לקנות או להשאיל מיטה משומשת עליכם לוודא שהמיטה עומדת בתקנים הללו:

  • ודאו שאין חיתוכים דקורטיביים בראש המיטה או בצד הרגליים, על מנת שראשו של התינוק או רגליו לא ייתפסו בהם.
  • על מנת למנוע הסתבכות, יש להסיר את המובייל וכל הפריטים התלויים מגיל ארבעה חודשים, או כאשר הוא מתחיל למשוך את עצמו כלפי מעלה. לפני גיל ארבעה חודשים יש לוודא כי המובייל מחובר למיטה באופן בטוח והדוק כך שלא ייפול לתוכה.
  • וודאו שהמיטה לא ממוקמת בסמוך לחלון מכוסה וילון או בסמוך לחוט של וילון או חוט של מוניטור של התינוק. אל תמקמן את המיטה בסמוך לחלון כך שניתן להגיע אליו ממיטת התינוק.
  • כל חלקי המיטה מחוזקים למקומם באמצעות החלקים המקוריים. תיקונים ואלתורים עלולים להיות מסוכנים.

בטיחות בשינה

  • על מנת להפחית את הסיכון למוות בעריסה יש להשכיב את התינוק לשינה כשהוא על גבו. וודאו כי כל מי שמטפל בו מודע לכך ונוקט בדרך זו, גם אם מדובר בשינה קצרה במהלך היום.
  • על משטח השינה להיות קשיח ושטוח.
  • אין להכניס למיטת תינוק ישן כריות, מגן ראש (בלתי קשור), שמיכות נוספות וצעצועים.
  • אין להשתמש באמצעים למיקום התינוק במיטה. אלה אולי עושים רושם של רעיון טוב, אולם תינוקך עלול להסתבך בהם ולהיחנק.
  • תוכלו לשמור על חום גופו של התינוק בעזרת פיג'מת אוברול, כדוגמת פיג'מה שנסגרת ברוכסן. אל תלבישו לתינוק פיג'מה שעלולה להשתחרר ולכסות את פניו.

בחרו משטח החלפה

בכדי לחתל את התינוק באפשרותכם לרכוש שידת החתלה ייעודית. ניתן גם להשתמש בכל משטח ישר (כמו הרצפה או המיטה) מרופד במגבת או משטח החתלה. לא משנה במה בוחרים, יש לוודא שמשטח ההחתלה יציב.

אם אתם רוכשים שידת החתלה ייעודית, עליכם לוודא שהיא עומדת בתקן הרשמי של מכון התקנים הישראלי. בנוסף:

  • אם ניתן, מומלץ לחזק את משטח ההחתלה על ידי חיבורו לקיר וכך למנוע התהפכותו. אם לשידת ההחתלה יש גלגלים וודאו כי הינם נעולים.
  • דאגו מראש שכל הפריטים הנחוצים לכם לשם החלפה יהיו מוכנים. וודאו כי הם נמצאים בהישג ידכם אולם מחוץ להישג ידו של תינוקכם. אל תתנו לתינוקכם לאחוז במכלי המוצרים בזמן שאתם מחליפים לו את החיתול; תנו להם צעצוע לאחוז בו.

לעולם אל תשאירו את תינוקכם ללא השגחה על שידת ההחתלה, גם לא לכמה שניות. הקפידו להשאיר יד אחת שלכם על התינוק בכל משך השימוש בשידת ההחתלה, גם אם אתם נעזרים ברצועה לקשירת התינוק לשידה.התעלמו מצלצול הטלפון בזמן זה –בטיחות תינוקכם קודמת לכל!

נוסף על הכנת חדרו של התינוק, יהא עליכם לנקוט צעדים להפיכת הבית כולו למקום בטוח עבור התינוק.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה