Skip to main content

טיפול בחבל הטבור

Umbilical Cord Care

השבוע הראשון עם התינוק בבית הוא זמן של למידה וגדילה (גם לכם וגם לתינוק). דעו שכאשר אתם מטפלים בחבל הטבור של תינוקכם, פעולה אשר נשמעת פשוטה, למעשה, אתם עושים עוד הרבה יותר בשביל התינוק שלכם. המגע העדין, כאשר אתם רוחצים ומייבשים את האיזור העדין מעודד את ביטחון העצמי של התינוק ועוזר לחזק את הקשר בינכם.

איך לטפל בחבל הטבור של התינוק

אל תחששו לנקות את חבל הטבור של תינוקכם: ככל שבסיס חבל הטבור יתייבש מהר יותר כך ינשור חבל הטבור מהר יותר. הקפידו לשטוף ידיים לפני הטיפול בחבל הטבור. במידה והוא התלכלך בשתן או בצואה, נקו את האזור בעת החלפת החיתול. כדי לנקות את חבל הטבור בצורה בטוחה, קחו כדור צמר גפן או צמרון כותנה טבול במים נקיים ונקו סביב בסיס חבל הטבור.

זיכרו להימנע מלכסות את חבל הטבור בחיתול, שכן איזור זה צריך להישאר יבש ונקי בכל עת. אם החיתול מגיע גבוה מדי, קפלו אותו לפני סגירתו. תוכלו גם לרכוש חיתולים מיוחדים שבהם ישנו חיתוך באזור חבל הטבור כך שהחיתול לא מכסה אותו. אזור חבל הטבור מחלים בתוך 10-7 ימים.

סימני אזהרה

פנו לרופא הילדים שלכם בכל מקרה שבו אתם מבחינים שגדם חבל הטבור:

  • רך
  • מדיף ריח חזק
  • מוקף באדמומיות בבסיסו או מפריש נוזלים

קורה שמופיעות מספר טיפות דם כאשר חבל הטבור נושר. זוהי תופעה נורמלית.

תינוקכם הינו ייחודי – וכך גם הטבור שלו!

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה