Skip to main content

השכבת הפעוט במיטה והרדמתו יכולה להיות מאתגרת לעיתים. כדי להבטיח שהוא מקבל את שעות השינה להן הוא זקוק על מנת להיות בריא ומאושר, צרו שגרת הכנה לשינה שתקל על תהליך השכבתו לישון ותחזק את הקשר ביניכם.

ילדכם הפעוט גדל והופך עצמאי יותר ויותר, כבר יודע לבצע פעולות רבות בעצמו וזה מפתה לחשוב שהוא כבר לא תינוק. זכרו שבכל זאת, רבים מצרכיו טרם השתנו. הוא עדיין זקוק לתשומת לב מרובה, להמון חיבוקים ולשעות שינה רבות. למעשה, פעוטות זקוקים ל- 12-14 שעות שינה ביממה, הנחלקות על פי רוב לשינה של 11-12 שעות בלילה ועוד 1-3 שעות במהלך היום.

שעת השינה וילדכם הפעוט

אמנם מרבית הפעוטות כבר יודעים לישון לילה שלם אולם שינויים וארועים מלחיצים, כמו מעבר ממיטת תינוק למיטת ילדים בשלב מוקדם מדי, נסיעה או מחלה עלולים לגרום לנסיגה זמנית.

העצות הבאות יעזרו לכם להבטיח שילדכם מקבל את כל שעות השינה שהוא זקוק להן:

  • קבעו שגרת שינה הכוללת את שנת הלילה ושנת הצהריים. (הימנעו מתנומה בשעות אחר הצהריים)
  • צרו שגרת הכנה לשינה קבועה בת  20-45 דקות על מנת לסייע לילד "להוריד הילוך" ולהירגע
  • דאגו שסביבתו תהיה מרגיעה; חשוכה, נעימה ושקטה
  • כשהפעוט נכנס למיטה, כדאי שיהיה מנומנם אך עדיין ער
  • שמרו את הפעילות האהובה עליו בשגרת ההכנה לשינה לסוף

שמרו על שגרת הכנה לשינה

שגרת הכנה לשינה קבועה תסייע לילדכם הפעוט להירגע, והיא מסמנת לו שהגיעה העת להתכונן לשינה. הקפידו להיות עקביים ולנהל את שגרת ההכנה לשינה באותו אופן בכל ערב: ילדכם יהיה רגוע יותר אם ידע מה צפוי להתרחש. כמו כן, ודאו ששגרת ההכנה לשינה שלו מכוונת תמיד לאותו המקום – למיטה.

שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס®

שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס® הכוללת זמן אמבטיה ועיסוי, שני טקסים שהם המפתח להתפתחותו הבריאה של התינוק. כאשר נעשות בצורה שגרתית, שגרה זו, המשולבת עם החיבוקים של זמן שקט, מסמלת לתינוק שזוהי השעה לישון.

הלילה כולנו ישנים

התינוק לא נרדם? ככה תעזרו לו לישון טוב יותר?

Logo Baby Center

קראו עצות מהורים אחרים שלמדו כיצד להשכיב את ילדם לישון ולשמור על שינה רציפה לאורך כל הלילה.

חזור למעלה