Skip to main content

שיטת שלושת השלבים הייחודית של ג'ונסונס® היא שגרת ההכנה לשינה הראשונה והיחידה המסייעת לתינוקות ופעוטות בגילאי 7-36 חודשים לישון טוב יותר בתוך שבוע ימים בלבד.

המדע מאחורי שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס®

כבר למעלה מעשור אנו עובדים יחד עם מומחי התנהגות ושינה כמו ד"ר ג'וֹדי מינדל, פסיכולוגית רפואית המתמחה בשנת תינוקות, ולכן אנו יודעים עד כמה שנת לילה שלווה תורמת לבריאות הכללית, לפיתוח היכולות הקוגניטיביות ולמצב הרוח של הקטנטן שלכם. כשהתינוק שלכם שמח, גם אתם רגועים.

לאחר שבחנו מעל 300,000 פרופילי שינה של תינוקות, גילינו את החשיבות של החוויה הרב-חושית עבור התינוק בעת ההכנה לשינה, ופיתחנו את שיטת שלושת השלבים שלנו המסייעת לתינוק לישון טוב יותר..

שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס® מתחילה באמבטיה ועיסוי. שתי הפעולות החשובות הללו משלבות מגע וריח, מחזקות את הקשר בינכם, ומכינות אותו לשנת לילה שלווה.

נסו את השיטה במשך שבוע ומיד תרגישו בהבדל שחל בכם ובתינוק שלכם.


Step 1שלב 1 – אמבטיה חמימה
 

אמבטיה היא דרך נהדרת להתחיל בהכנה לשינה. כדאי להשתמש בסבון רחצה בעל ריח מוכר ונעים שיעזור לתינוק שלכם להירגע לפני השינה, כמו למשל אל סבון לפני השינה ג'ונסונס® בייבי

המחקרים שלנו מראים כי תינוקות שבילו באמבטיה ריחנית (בהשוואה לאלו שלא), בכו כ-25% פחות לפני השינה.

מלבד הפעלת חוש הריח של התינוק, זמן האמבטיה מעודד גם מגע יום-יומי שיכול לתרום להתפתחות הגופנית, הקוגניטיבית, הרגשית והחברתית של התינוק.

ישנן דרכים רבות לפתח את הביטחון ולהפוך את זמן האמבטיה להצלחה. זכרו שתינוקות רכים זקוקים לתמיכה במים בכל משך הרחצה, לכן, לעולם אל תסירו את ידיכם מהם. הקפידו על מים רדודים; תינוקות אינם זקוקים ליותר מ5-7 סנטימטרים, תלוי בגילם. לעולם אל תשאירו את תינוקכם לבדו באמבטיה, בשום גיל, אפילו לא לרגע אחד.

  • הכינו את האמבטיה - דאגו מראש שכל האביזרים הדרושים יהיו בקרבתכם. הקפידו על מים רדודים – עד לעומק של 12 ס"מ. בדקו את טמפרטורת המים בעזרת המרפק או בעזרת מדחום לפני שתכניסו אליהם את תינוקכם: המים צריכים להיות חמים אך לא רותחים. שפכו למים תרחיץ כמו אל סבון אמבט לפני השינה ג'ונסונס® בייבי וערבבו אותו בתוך המים לפיזור אחיד. כך תוודאו שאין במים אזורים רותחים.


     
  • הכינו את התינוק - הכניסו את התינוק לאמבטיה בעדינות תוך שאתם תומכים בגופו בתוך המים.


     
  • רחצו - בעדינות שפכו מים על גופו של התינוק בעזרת ידכם הפנויה. מרבית התינוקות נהנים למתוח את זרועותיהם ולבעוט בעת הרחצה במים, אז תנו לו את הזמן ורחצו אותו לאט.


     
  • יבשו - הרימו את התינוק והוציאו אותו מן האמבטיה, עטפו אותו במגבת רכה וחמימה ויבשו אותו היטב.
 
 
מה עושים כשהתינוק לא רגוע באמבטיה?
הדרך הנכונה לקלח תינוק באווירה נעימה.

 

 

לטיפים נוספים לרחיצת התינוק שלכם


Step 2שלב 2 – עיסוי מרגיע
עיסוי תינוקות : איך עושים את זה נכון?
מאיזה אזור להתחיל ומהן התנועות הנכונות?

 

עיסוי מרגיע הוא דרך נהדרת לגרום לתינוק להרגיש אהוב, מוגן ומוכן לשינה. אנו ממליצים להשתמש בתחליב בעל ריח מרגיע כמו למשל תחליב לפני השינה ג'ונסונס® בייבי המכיל תמצית NaturalCalm

מחקרים מראים שעיסוי ומגע יום-יומי משפרים את איכות וזמן השינה כשהם משולבים בשגרת ההכנה לשינה

עיסוי יכול לסייע לכם בהכרת שפת הגוף של התינוק, ולכן זוהי דרך נפלאה לגרום לקטנטן שלכם להרגיש בטוח ומוגן. בנוסף, מחקרים מעידים על יתרונות רבים נוספים לעיסוי תינוקות, מעבר ליתרונות שבשינה שלווה יותר, כמו למשל חיזוק הקשר ביניכם.

לטיפים נוספים על עיסוי התינוק שלכם


Step 3שלב 3 – זמן שקט
 

 

אחרי שרחצתם את התינוק באמבטיה חמימה והענקתם לו עיסוי מרגיע, הגיע הזמן להשכיב אותו לישון אחרי קצת זמן שקט שלכם יחד.

הקשר הקרוב שלכם עם התינוק עוזר לו לנשום ברוגע ולשקוע בשינה. לכן חיבוקים אחרי האמבטיה הם לא רק כיפים במיוחד אלא גם מועילים.

השתדלו ליצור אווירה חמימה ונינוחה. אם התינוק שלכם אוכל בשעה זו, הקפידו שלא יירדם תוך כדי אכילה. הסיבה לכך היא שהוא עלול להתרגל לצפות לאוכל לפני השינה ובעתיד יהיה קשה לגמול אותו מהרגל זה. במקום זאת אתם יכולים להקריא לו סיפור או לשיר לו שיר שקט..

הלילה כולנו ישנים

התינוק לא נרדם? ככה תעזרו לו לישון טוב יותר?

חזור למעלה