Skip to main content

שינת תינוקות: 3-18 חודשים

Baby Sleep

בסביבות גיל שלושה חודשים יתחיל תינוקכם לישון שעות רבות ורצופות יותר במשך הלילה, אבל זה חשוב לשמור על שגרת הלילה שלכם, לא רק בכדי שתינוקכם ימשיך לישון היטב, אלא גם בגלל שזמן האמבטיה, העיסוי והחיבוקים יכול להיות הרבה יותר.

מחזורי שינה מתחילים להתפתח בסביבות גיל 6 שבועות, ומרבית התינוקות מסוגלים לייצר מחזורי שינה-ועירות סדירים בגיל 3-6 חודשים. כשתינוקכם מתחיל להבין את ההבדל בין יום ולילה, זו הזדמנות מצוינת לעזור לו לשפר את שגרת ההכנה לשינה.

למדו את תינוקכם להרגיע את עצמו

הגורם החשוב ביותר המשפיע על יכולתו של התינוק לישון כל הלילה הוא היכולת שלו להרגיע ולהרדים את עצמו. השכיבו את התינוק לישון כאשר הוא מנומנם אבל עדיין ער. תינוקות צריכים ללמוד להירדם עצמאית, כדי שיוכלו להרדים את עצמם שוב כאשר יתעוררו באמצע הלילה.

כמה שעות שינה צריך התינוק שלי?

בגיל 3 חודשים תינוקות ישנים 13-15 שעות ביממה. חשוב לזכור שכל תינוק הוא שונה, חלק מהתינוקות זקוקים לשעות שינה רבות יותר בעוד אחרים זקוקים לפחות.

באיזו תכיפות צריך התינוק שלי לישון במהלך היום?

נוסף על שנת הלילה, יצטרך תינוקכם לישון עוד  2-4 פעמים במהלך היום. אם תמנעו ממנו שינה ביום, זה לא ישפר את שנת הלילה שלו. להפך, זה עשוי להיות מתכון לעייפות יתר שתוצאתה לילה קשה במיוחד. עם זאת, כדאי להימנע מתנומה בסמוך לשנת הלילה.

ממה יש להימנע
ודאו ששגרת ההכנה לשינה של תינוקכם אינה ארוכה מדי או כזו שקשה לדבוק בה. נסו להימנע מהרדמה באמצעות נדנוד הילד או האכלתו, שכן אתם עלולים למצוא את עצמכם נאלצים לעשות זאת שוב כשהוא יתעורר מעצמו באמצע הלילה. הניחו את התינוק במיטה כשהוא מנומנם אך עדיין ער, עשו זאת לסירוגין יחד עם בן/בת הזוג שלכם.

שינויים בדפוסי השינה

השינויים הגופניים שיעבור תינוקכם יכולים להשפיע על דפוסי השינה שלו. אבני דרך התפתחותיות רבות, כמו התהפכות או עמידה עלולים להפריע באופן זמני לשנתו. אל תתייאשו אם תגלו שתינוקכם שכבר ישן לילה שלם מתחיל פתאום להתעורר באמצע הלילה. דבקו בשגרת ההכנה לשינה הקבועה שלכם כדי לסייע לתינוק לחזור לדפוס שינה יציב.

שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס®

שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס® הכוללת זמן אמבטיה ועיסוי, שני טקסים שהם המפתח להתפתחותו הבריאה של התינוק. כאשר נעשות בצורה שגרתית, שגרה זו, המשולבת עם החיבוקים של זמן שקט, מסמלת לתינוק שזוהי השעה לישון.

ייתכן שילדכם יעשה דברים שונים בשעה שהוא ישן, מה שעלול לגרום לכם להיות לא רגועים .

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה