Skip to main content

טיפים ללמידה יומיומית

Tips for Everyday Learning

ככל שילדכם סקרן יותר, כך הוא לומד יותר! לכן טיפוח סקרנותו הוא אחת מהדרכים החשובות ביותר שבהן תוכלו לסייע לו להפוך ל"למדן" – תכונה שתלווה אותו לכל אורך חייו.

שמשו לו דוגמה להפגנת עניין בעולם הסובב אתכם

צאו להליכה בחוץ ודברו בקול על העצים, השמים והכוכבים. עודדו אותו להפעיל את חושיו – להאזין אל הציפורים, להריח את הפרחים ולהרגיש את החיספוס של גזע העצים – מכיוון שהפעלת החושים יכולה להיות קריטית להתפתחות השמחה והבריאה של התינוק. כמו כן, תנו לילד לצפות בכם מפגינים התעניינות בתחומים שונים.

עודדו התעניינות טבעית

ילדים לומדים הרבה יותר באמצעות פעילויות הלוכדות את התעניינותם ותשומת לבם. אם ילדכם אוהב מוסיקה, השמיעו לו מוסיקה לעתים קרובות, הכינו ביחד כלי נגינה ונגנו בהם, ורקדו איתו. אם הוא מתעניין בחרקים, תנו לו את, יעה, כף או רשת, השיגו ספרים על חרקים וקראו בהם יחדיו.

ענו על שאלות בפשטות ובהתאם לרמת ההתפתחות של הילד

בוודאי תענו באופן שונה על השאלה מאיפה מגיעים תינוקות לעולם אם ילדכם השואל בן 3 או 13. ללא קשר לגיל, תמיד שאלו אותם מה התשובה לדעתם לפני שתספקו להם מענה.

אם אינכם יודעים את התשובה לשאלה, אמרו זאת

הסיברו לילדכם שזה בסדר לא לדעת את התשובות לכל השאלות. זו גם הזדמנות להראות לו כיצד מחפשים תשובות לשאלות. לכו איתו לספריה, חקרו באינטרנט, או התקשרו אל מישהו שעשוי לדעת את התשובה.

השתמשו בספרייה!

לכו עם ילדכם אל הספרייה לעתים קרובות. בררו מתי מתקיימת שעת סיפור בספרייה הקרובה למקום מגוריכם. ספרים הם אשנב אל עולמות רבים העשויים לעניין את הילד הסקרן. ילדים צעירים הנחשפים לספרים מפתחים כישורי קריאה טובים יותר. תנו לילד לבחור בעצמו את ספריו. מחקרים מראים כי אין זה משנה אם ילדים קוראים ספרים על טילים או ספרי קומיקס – המפתח הוא שהספרים מעניינים אותם, ושהם נהנים לקרוא.

גרו את דמיונו של הילד באמצעות שאלות פתוחות

שאלות פתוחות הן שאלות שאין להן תשובה נכונה או שגויה, ולא ניתן לענות עליהן באמצעות מילים בודדות כמו "כן" או "לא". לדוגמה, שאלו את הילד "מה אתה חושב על...?", "איך חוויה מסוימת הייתה עבורך...?" או "ספר לי מה קרה היום בבית הספר". שאלות מסוג זה מעודדות את ילדכם לפתח את המחשבות והרעיונות שלו, הן מפגינות אהבה ועניין, ויספקו לכם הצצה לתוך עולמו הפנימי.

צרו סביבה מעניינת

תינוקות מבלים חמישית מזמן שעות הערות שלהם בהתבוננות ממוקדת. הם סקרנים בנוגע לסביבתם. תמונות התלויות על הקירות ופעילות משפחתית רגילה מרתקות אותם. תנו לתינוקכם צעצועים וחפצים בטוחים שיוכל לבחון ולחקור. נסוו להחליף את הצעצועים מדי פעם, כדי לחדש את העניין בהם.

הנחו אותו, אל תרפו את ידיו

נסו לברר מה מעניין את הילד ולוכד את תשומת לבו, מהי המיומנות שאותה הוא מנסה לרכוש, ונסו ליצור דרך בטוחה והולמת שבה יוכל הילד לחקור ולגלות. לדוגמה, אם הפעוט בוחן את צמחי הבית, הניחו אותם מחוץ להישג ידו, אך הציעו חלופה דומה. הניחו קצת חול במכל פלסטיק או בדלי קטן, על מנת שהילד יוכל לשחק בו ולבחון אותו. אם הילד אוהב לשפוך מים מהספל אל כיסא האוכל שלו או אל הרצפה, העבירו אותו אחרי הארוחה אל רצפת המטבח, האמבטיה או החצר האחורית כדי שיוכל להתנסות במשחק עם המים, לחקור אותם ולהתנסות במגע בהם בלי להוציא אתכם מדעתכם. זה גם יקנה לו כישורים לפתרון בעיות, ויספק דרכים יצירתיות והולמות עבורו לפעול ולקבל את מבוקשו.

שימו לב: טביעה היא אחת הסיבות העיקריות למות פעוטות. השגיחו תמיד על ילדכם כשהוא נמצא בקרבת מים.

אפשרו זמן למשחקים שונים ויצירתיים

חומרים כגון קופסאות, בלוקים, מים, חול, סירים, מחבתות וחומרי אמנות ויצירה ניתנים לשימוש בדרכים יצירתיות וכיד הדמיון, בשונה ממשחקים שתוכננו לשימוש באופן מסויים. אל תגידו לילדכם מה לעשות בחומר או בחפצים, איך לעשות זאת או כיצד הם אמורים להיראות בסופו של דבר. תנו לסקרנות ולדמיון שלו להנחות אותו.

מחשבים, טלפונים חכמים וטאבלטים עשויים לשמש ככלים חשובים שיכולים לסייע להתפתחות הפעוט שלך.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה