Skip to main content

שמירה על בריאות עורו של התינוק

Keeping Baby’s Skin Healthy

ככל שתינוקכם יגדל הוא יהפוך לפעיל יותר וסביר שתמצאו את עצמכם רודפים אחריו עם מגבון בידכם, מנסים לשמור על ניקיונו. ככל שתרחצו אותו יותר, כך תצטרכו לוודא כי עורו מקבל מספיק לחות על מנת לשמור על בריאותו.

שימוש בתחליב לחות מעניק הרבה יותר בשביל התינוק שלך

שימוש בתחליב לחות על עור התינוק, לא רק מגן עליו, הוא עושה עוד הרבה יותר. פעולות יומיומיות כמו שימוש בתחליב לחות הופכות ליותר משמעותיות כאשר מספר חושים מופעלים, כמו ריח ומגע.

מחקרים מראים כי מגע כחלק משגרת היום יום יכול להוביל לשיפור בהתפתחות הפסיכולוגית, הקוגנטיבית, הרגשית והחברתית. הקשרים הרגשיים הראשונים של תינוקכם נבנים ממגע פיזי. ניחוחות נעימים ומוכרים הוכחו כמשפרים את מצב רוחו של התינוק, את הרוגע ואת העירנות שלו – בעוד מפעילים את הזיכרון שלו. ביחד, המגע המגע העדין שלכם והריח של התחליב שתמרחו על עור התינוק, מטפחים את הקשר בינכם ואת ההתפתחות השמחה והבריאה של התינוק.

עור התינוק שונה מהעור שלכם

מחקרים עדכניים מצביעים על ההבדלים הגדולים בין עורם של תינוקות לעורם של מבוגרים. עורו של התינוק "פעיל" יותר בהשוואה לעורו של מבוגר – הוא ממשיך להתפתח כל הזמן. הוא רגיש יותר לגירויים, לשינויים בטמפרטורה ולשינויים בלחות. לפיכך עליכם להגן על עורו של תינוקכם מפני שינויים סביבתיים וחומרי ניקוי חזקים.

עורו של תינוקכם ישתנה במהירות במהלך שנות התפתחותו. הוא שונה מאוד מעורכם – הוא זקוק להגנה מיוחדת על מנת לשמור על ניקיונו, לחותו ובריאותו. זכרו: עור בריא אינו רק עניין אסתטי. עורו של תינוקכם הוא קו ההגנה הראשון שלו בפני הסביבה החיצונית. על מנת להישאר בריא, על העור להיות לח במידה מספקת.
עור בריא עם רמת לחות נכונה מספק הגנה יעילה מפני חיידקים וזיהומים אחרים. לכן התחילו כבר עכשיו לשמור על בריאות עורו של התינוק, מה שיועיל לו לכל אורך חייו.

השתמשו בסבון מועשר בלחות

כעת, כשאתם מוצאים את עצמכם רוחצים את התינוק לעתים תכופות יותר, מומלץ שתעברו להשתמש בסבון אשר מלבד הניקוי, גם מוסיף לחות לעור. אל סבון אמבט מועשר בלחות עם שמן תינוקות ג'ונסונס® בייבי הינו בעל נוסחה מיוחדת שנועדה לנקות בעדינות את עורו של התינוק ולהוסיף לו לחות.

שימרו על לחות עורו של התינוק

מומלץ להשתמש בתחליב לחות אחרי כל רחצה של התינוק במחקר קליני נמצא כי רק 10% מהאמהות שנשאלו העריכו כי עורם של תינוקותיהן יבש, בעוד שלמעשה כ- 60% מן התינוקות הללו סבלו מתסמינים של עור יבש!

מומלץ לשמור בקבוק נוסף בתיק ההחתלה, כך שתוכלו להשתמש בו גם מחוץ לבית.

עורו של התינוק סופג מים במהירות, אולם הוא גם מאבד אותם במהירות. לכן הוספת לחות באופן קבוע היא דרך טובה להגן על עורו מפני יובש. תחליב לחות ג'ונסונס® בייבי הוכח מחקרית כתחליב עדין שמוסיף לחות, מרכך ומגן על עורו של תינוקך מפני יובש.

עיסוי תינוקות

דרך נעימה לבדוק את מידת בריאות עורו של תינוקך היא באמצעות עיסוי. העיסוי נותן לכם הזדמנות לעבור על כל עורו של התינוק ולבדוק אם יש אזורים של יובש או שפשוף. אולם זה אינו הערך המוסף היחיד. עיסוי על בסיס יום יומי נמצא כמשפר יכולות קוגנטיביות ומעלה את רמת הערנות והקשב של התינוק. הקשרים הרגשיים הראשונים של התינוק בנויים ממגע פיזי, ואלו משמשים כבסיס להתפתחות הרגשית והאינטלקטואלית שלו אחר כך בחייו.

עם התפתחות התינוק, יכול העיסוי להקל גם במעברים ההתפתחותיים השונים. העיסוי מעניק יתרונות נפשיים וגופניים לתינוק המתפתח:

  • מרגיע את התינוק כאשר הוא מפוחד – נמצא שעיסוי מפחית את רמת הורמון הסטרס קורטיזול במחזור הדם.
  • מגדיל את תחושת הרווחה של התינוק – נמצא שעיסוי מגביר את רמות האנדורפינים בגוף, מה שעשוי לרומם את מצב רוחו של תינוקך.
  • מקל על הפרעות גזים ועצירות – עיסוי עדין של הבטן יכול לסייע בהוצאת האוויר מהגוף.
  • מפחית מהמתח הנוצר במצבים שונים כמו בקיעת שיניים.
  • מרפה את שרירי הרגליים והידיים.
  • וכמובן מסייע לכם לפתח מערכת יחסים קרובה ובטוחה עם תינוקכם.

למדו עוד כיצד לעסות את תינוקכם

תינוקכם מתפתח וכך גם שיניו!

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה