Skip to main content

שיני הפעוט

Toddler Teeth

למרות ששיניו הראשונות של ילדכם אינן קבועות, חשוב לשמור על ניקיון השיניים של הפעוט. עששת נוצרת כאשר אוכלוסיית החיידקים הטבעית בפה של הפעוט פוגשת את הסוכרים שבשאריות המזון שבפיו ומייצרת חומצה המעכלת את שכבת האמייל שעל שיניו.

לימוד התינוק או הילד הצעיר כיצד יש לדאוג ולטפל בשיניו הוא הזדמנות נפלאה בשבילכם לחזק את הקשר.
הפכו את הנסיעה לרופא השיניים לחוויה כך שהמפגש עם רופא השיניים יהיה קל יותר ויניב הקנייה מוקדמת של הרגלים דנטליים בריאים לכל החיים.

מתי לצחצח את שיני הפעוט

יש לצחצח את שיני הפעוט לפחות פעמיים ביום. מומלץ לצחצח לאחר ארוחות הבוקר והערב, כאשר הצחצוח החשוב ביותר הוא לפני השינה; חיידקי עששת מתפתחים יותר בלילה, אז הפה של הפעוט סגור למשך זמן ממושך יותר.

כיצד לצחצח את שיני הפעוט

  • עודדו את תחושת העצמאות של הפעוט ("ילדים גדולים כמוך יכולים לצחצח את שיניהם!"), השתמשו במשחת שיניים טעימה ובמברשת שיניים קטנה ורכה וכך תהפכו את משימת הצחצוח למרגשת ממש כמו קבלת צעצוע חדש.
  • השתמשו במשחת שיניים המכילה פלואוריד והניחו על המברשת כמות בגודל של גרגר אפונה. כמות גדולה מדי של פלואוריד עלולה לגרום לכתמים על השיניים.
  • שימו לב שילדכם עלול להתמקד רק בשיניים הקדמיות. עליכם להזכיר לו לצחצח גם את השיניים המסתתרות בעומק הפה.
  • הראו לו כיצד יש לשטוף את הפה ביסודיות במים ואז צחצחו את שיניו בעדינות בעצמכם, ילדים קטנים בדרך כלל לא מצליחים להגיע לכל המקומות בפה. כשהוא יגיע לכיתה ב' או ג' הוא יוכל לצחצח את שיניו בעצמו.

מתי לקחת את הפעוט לרופא השיניים

מומלץ להתחיל כבר עכשיו להרגיל את ילדכם לשגרת בדיקות אצל רופא השיניים פעם בחצי שנה. השתדלו להפוך זאת לאירוע משמח. אם הוא נראה לא רגוע, הושיבו אותו בחיקכם על "כסא הקסמים" כך שרופא השיניים יוכל להציץ בתוך פיו.

למדו כיצד לטפל בשיני הפעוט שלכם.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה