Skip to main content

מדריך לעיסוי תינוקות: שישה שבועות ומעלה

Baby Massage Guide: Six Weeks Plus

בגיל שישה שבועות תינוקכם מתחיל להגיב יותר וייתכן שהוא כבר רגוע יותר ומוכן לעיסוי מלא יותר, דבר הנותן לכם אפילו עוד הזדמנויות להתחבר ולעורר את חושיו, לגרום לעיסוי להיות אפילו עוד יותר משמעותי.

עיסוי הינו דרך נפלאה להתחבר ולהכניס תחושות הנאה ומשחק. להלן מתוארות תנועות נוספות שתוכלו להוסיף לשגרת העיסוי שלכם.

Tummy

בטן

עיסוי הבטן הוא דרך נהדרת להעניק לתינוקכם תחושת ביטחון כמו גם להקל בבעיות עיכול כמו כאבי בטן (קוליק) ועצירות.

אם תינוקכם שמח, תוכלו לבצע תנועות חתירה עדינות על בטנו, כאשר יד אחת עוקבת אחר השניה.


‘I Love U’ on the tummy

"אני אוהב/ת אותך" על הבטן

התחילו בהנחת ידכם.

  1. בעזרת ידכם הימנית בצעו תנועה אחת בכיוון מטה בצידו השמאלי של הבטן של תינוקכם (צד ימין שלכם).
  2. הניעו את ידכם שמאלה ולמעלה כך שאתם יוצרים את האות L מלמטה למעלה.
  3. הניעו את ידכם מצד ימין למטה כלפי מעלה ושוב למטה תוך שאתם יוצרים U הפוכה. אמרו את המילים "אני אוהב/ת אותך" בשעה שאתם מלטפים את תינוקכם.

Chest

חזה

עיסוי עדין של החזה יכול להקל בבעיות גודש. געו בחזה שלו בעדינות רבה. לעיתים תרגישו צורך לעצור ורק להניח את ידכם על החזה שלו במעין מחוות השתתפות ברגש.

כששתי הידיים מונחות במרכז החזה שלו, לטפו אותו בתנועות מן המרכז לצדדים, כאילו אתם מיישרים דפים של ספר. תוך שאתם שומרים על מגע עם תינוקכם החליקו את ידכם כלפי מטה בתנועה סיבובית ובחזרה למרכז החזה.


Touch Relaxation

הרגעה במגע

הרגעה במגע יכולה לשמש אותנו בכל גיל ובכל שלב במהלך העיסוי. לפעמים תינוקות מחזיקים מתח רב בגופם ושיטה זו בידיים וברגליים מעודדת את התינוק להירגע.

תפסו בעדינות את ידו או רגלו של תינוקכם בכף ידכם ובקשו ממנו להירגע. בקול רגוע ונעים חזרו על בקשתכם "הרגע". כשאתם חשים שתינוקכם נענה, תנו לו משוב חיובי, חיוך או נשיקה.


Hands

ידיים

זוהי דרך מצויינת להראות לתינוקכם כיצד להרפות את ידיו. באמצעות כריות האגודלים שלכם פתחו את ידו בעדינות, גלגלו כל אצבע זעירה בין האגודל והאצבע שלכם ולסיום לטפו את גב כף היד שלו משורש כף היד לכיוון האצבעות.


Face

פנים

עיסוי הפנים יכול לסייע בהרגעת מתח שנוצר בעקבות יניקה, בכי וכאבי בקיעת השיניים.

תינוקות משקפים את תנועותיכם והבעותיכם. זהו רגע נהדר ליצירת קשר עין והנאה ביחד. בעזרת קצות אצבעותיכם ציירו מעגלים קטנים לאורך קו הלסת של התינוק.


Back

גב

עיסוי גב התינוק יכול לעודד חיזוק שרירי הצוואר, הכתפיים והזרועות כשהתינוק מרים את ראשו; וכן להעניק תחושה מרגיעה. ישנן דרכים רבות שבהן תוכלו להניח את תינוקכם על מנת לעודד אותו להימצא זמן רב יותר על חלקו הקדמי. תוכלו ללמוד על כך בסדנת עיסוי תינוקות.

הניחו את תינוקכם על בטנו והתחילו כשידיכם מונחות על חלקו העליון של הגב בזווית ישרה לעמוד השדרה (ב 90 מעלות לעמוד השדרה). הניעו את הידיים הלוך וחזור בכיוונים מנוגדים כשאתם יורדים אל העכוז, עולה משם לכתפיים ויורדים חזרה. לסיום, העבירו את ידיכם כל הדרך מהצוואר ועד לכפות הרגליים.

דרך שגרת העיסוי, ניתן להגדיל את סימני העירנות של התינוק, לחזק את הקשר בינכם ולקבל רעיונות על דרכים שיסייעו לו בחודשים הראשונים לחייו. אתם והתינוק יחד תגלו מה שגרת העיסוי המתאימה לשניכם.

תנועות עיסוי אלה מבוססות על הספר "עיסוי תינוקות: מדריך להורים אוהבים" מאת וימאלה מק'קלור, מייסדת IAIM.

 IAIMהינו מוסד ללא כוונות רווח ואינו ממליץ על אף מוצר.

הצטרפו לסדנה לעיסוי תינוקות

כדי להפיק את המירב, מומלץ שתלמדו עוד בנושא מאדם שהתמחה בעיסוי תינוקות. סדנת עיסוי תינוקות היא דרך מצויינת ללמוד כיצד להעניק לתינוקכם עיסוי בטוח.

האגודה הבינלאומית לעיסוי תינוקות (IAIM) עוסקת בהנחיית הורים זה למעלה מ-25 שנים. למידע נוסף היכנסי אל www.iaim.net.

בטן מלאה? נבדק. חיתול נקי? נבדק. עדיין מבולבלים? בדקו את 12 הסיבות של בגינן בוכים תינוקות כך שתוכלו לקטוע את זרם הדמעות מהר יותר.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה