Skip to main content

כיצד לשחק עם התינוק שלך: משחקים שניתן לשחק עם תינוקות

Playing With Your Baby

לראות את ההנאה בעיניו של התינוק שלכם ולשמוע אותו צוחק, הם סיבות מספיק טובות להינות מהמשחק איתו. יחד עם זאת, יש סיבה טובה אף יותר ליהנות מהמשחק איתו: הדבר מסייע גם להתפתחותו.

עד גיל 3, 85% ממוחו של התינוק כבר מפותח. חוויות שגרתיות קבועות, צפויות ומטפחות יכולות לקדם את התפתחותו הבריאה של מוחו של התינוק, אבל גם חוויות חדשות ושונות, כמו אלו שנוצרות בזמן המשחק, חשובות גם הן לעיצוב התפתחותו של התינוק.

כשאתם משחקים עם תינוקכם, הפעילו את כל חושיו בעזרת: העיניים, האוזניים, האף, הידיים והפה. אלה הם הכלים המשמשים אותו לחקור את העולם וללמוד אודותיו.

כדי להפעיל את כל חושיו, נסו כמה מהמשחקים הבאים.

חיקוי

תינוק לומד לדבר על ידי חיקוי הקולות שאנו משמיעים. מחקרים מצאו שתינוקות אשר דיברו עימם הם בעלי אוצר מילים רב יותר בגיל 2, ושכמות המילים אשר שומע התינוק עד גיל 3 מקושרת לעתידו והצלחתו האקדמית.

עודדו את תינוקכם להיות מעורב בקשר איתכם על ידי השמעת קולות וניהול שיחה עמו. שבחו אותו כאשר הוא מחקה אותכם. כאשר אתם קוראים לו סיפור, הראו לו שלחיצה על כפתור משמיעה צליל, כגון געגוע של ברווז, או הדגימו לו כיצד לדפדף בספר.

מחבואים

כאשר אתם מלבישים או מחתלים את תינוקכם, שחקו איתו במחבואים. בתחילה הוא יפגין הנאה באמצעות התעניינות במעשיכם. עם התפתחותו, הוא עשוי לחייך, להשמיע קולות ולבעוט ברגליו. בסביבות גיל 9 חודשים, הוא יתחיל למצוא אתכם, וימשוך את החיתול שמכסה אתכם.

שירה וריקוד

אם יש לכם שיר שחביב עליכם, ששרו לכם כשהייתם קטנים, המשיכו את המסורת ושירו אותו לתינוקכם. אל תטרידו את עצמכם יותר מדי בנוגע לקולכם. תינוקכם אוהב לשמוע אתכם ולהאזין לכם. רקדו בשעת השיר כדי להעסיק אותו. השמיעו לו סוגים שונים של מוסיקה וגלו מהם סוגי המוסיקה שהוא מעדיף.

משחק בכדור

כדור הוא צעצוע נהדר, העשוי לסייע לתינוקכם לחקור באמצעות כל חושיו. אם הדבר אפשרי, הציעו לתינוקכם כדור עם צבעים ומרקמים שונים. עודדו אותו לשחק עם הכדור וגלגלו את הכדור מצד אל צד. הניחו לו לגלות מה הוא מסוגל לעשות עם הכדור. צאו החוצה והקפיצו את הכדור כנגד קיר או מדרכה.

עם התבגרותו וגדילתו של תינוקכם, הוא ילמד להשתמש בגופו על מנת לחקור את העולם.  הוא יתחיל להושיט את ידיו ולאחוז בעצמים, מה שיאפשר לו לשחק עם הצעצועים שלו במגוון דרכים.

בגיל 9 חודשים, יבין תינוקכם את עקרון הסיבה והתוצאה. לכן, הוא יבין שאם הוא לוחץ על כפתור בספר שלו, יישמע צליל של געגוע ברווז. בנוסף, הוא יבין שדברים שאינו לא יכול לראות, עדיין קיימים. לדוגמה, הוא ילמד שאתם עדיין נמצאים מאחורי החולצה שלו, למרות שאינו רואה אתכם.

עם הגיעו ליום ההולדתו הראשון, הוא כבר יתקשר איתכם באמצעות מחוות, הבעות פנים, צלילים ואולי אפילו מספר מילים.

משחקים נוספים שניתן לשחק עם התינוק

ישנם משחקים רבים אשר ניתן לשחק בהם עם התינוק.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה