Skip to main content

10 ימים ראשונים

First 10 Days

כהוריםטריים, אתם בוודאי קראתם, בחנתם וחקרתם את האינרנט בכדי ללמוד את כל שאתם יכולים – אבל כשתינוק חדש מגיע, אתם אולי תרצו לקבל קצת עזרה. בכדי לעזור לכםעם התחלה מוצלחת, יצרנו את המדריך הקצר הזה להתמצאות עם האלמנטיים הבסיסיים לגבי תינוקות.

אחיזת התינוק

ייתכן שהיילוד הרך נראה לכם שביר ועדין, אולם אל תחששו לגעת בו, לטפל בו ולהחזיקו! למעשה, מחקרים מראים כי תינוקות שנמצאים על הידיים יותר משעתיים ביום מתפתחים טוב יותר ובוכים פחות.

היות ששרירי הצוואר של התינוק טרם השלימו את התפתחותם, עליכם לתמוך בראשו בכל פעם שתרימו אותו. השתמשו בכתף שלכם או ביד הפנויה על מנת לתמוך בראשו כאשר אתם נושאים אותו ממקום למקום.

רחצה

וודאו שכל האביזרים הנחוצים לרחצה מצויים בביתכם עוד לקראת הלידה, כך שלא תצטרכו להפסיד אפילו רגע במחיצת האוצר הקטן שלכם. למידע נוסף על רחצת התינוק

כיצד לבחור מוצרים עבור תינוקך

מוצר אידיאלי עבור תינוקך הוא כזה שלא גורם גירוי לעורו או לעיניו ולא משנה את רמת החומציות של עורו. אסור למוצר להכיל רכיבים המייבשים את העור, אולם עליו להכיל רכיבים משמרים מתאימים שיבטיחו את איכותו.

למדו אודות המחויבות שלנו

החתלה

הורים צעירים רבים מופתעים לגלות כמה חיתולים עליהם להחליף בכל יום. על מנת להקל על עצמכם, ודאו שיש בבית כמות מספיקה של חיתולים עוד לפני שהתינוק מגיע הביתה. מומלץ ללמוד כיצד להחליף חיתול לתינוק עוד קודם לכן (ואפילו לתרגל!).

הרגעת התינוק

מרבית התינוקות בוכים כשעתיים ביום בממוצע במהלך שלושת החודשים הראשונים. אף שזה נשמע מדאיג, זה נורמלי.

על מנת להרגיע את התינוק, נסו קודם כול להבין מה מקור האי-נוחות שלו. האם הוא רעב? האם יש לו גזים? האם צריך להחליף לו חיתול? האם הגיע הזמן לישון? האם התינוק סובל מגירוי יתר כתוצאה מרעש, מאור או מפעילות?

אם התינוק ישנוני או סובל מגירוי יתר, הניחו אותו על כתפכם תוך נענוע עדין על מנת להרגיעו. שירו או דברו אליו ברכות – קולכם הרגוע ירגיע אותו. אפשר גם ללטף את גבו תוך כדי. נסו תנוחות שונות עדשתמצאו את התנוחה המתאימה לכם ביותר. 

שימו לב: יכולת התנועה של התינוק מוגבלת מאוד בשבועות הראשונים, והוא עלול לחוש מצוקה אם ייקלע לתנוחה שאינה נוחה לו. תוכלו לסייע לו על ידי שינוי עדין של התנוחה שלו. יש לזכור להשכיב את התינוק על גבו לקראת השינה.

עשרת הימים הראשונים יכולים להיות הרבה יותר בשביל התינוק שלך

עד גיל 3, 85% מהמוח של תינוקך כבר מפותח. כל חוויהמסייעת לעצב את מוחו של תינוקך.

גירוי רב חושי- חוויות הקשורות למספר חושים בו זמנית, אשר חוזרות על עצמן בצורה זהה, צפויות לעזור להתפתחות טובה ובריאה של התינוק.

אז אל תדאגו כל כך שאתם לא עושים דברים "נכון", מה שמשנה הוא שאתםמבלים הרבה זמן עם התינוק, תוך כדי הפעלתהחושים שלו.חוש המגע והריחעוזר לכם להתחבר בעוד אתם מטפחים את גדילתו.

עיסוי תינוקות

מחקרים מראים כי עיסוי יכול להרגיע תינוקות, לשפר את דפוסי השינה שלהם ולהשקיט אותם כשהם עצבניים. עיסוי התינוק הוא גם דרך מצוינת לחזק את הקשר שלכם עמו, וזה קל ופשוט!

האכלה

מומחים רבים מסכימים שאין דבר טוב יותר לתינוק מחלב אם, אשר מותאם מבחינה תזונתית בדיוק לצורכי התינוק. לעתים אמהות לא יכולות להיניק בשל בעיות רפואיות או מצבים מיוחדים אחרים. התייעצי עם רופא הילדים שלכם לגבי הדרך הטובה ביותר להאכיל את תינוקך.

בכל דרך שתבחרי להאכיל את תינוקך, זכרי תמיד להחזיקו בזמן ההאכלה. החיבוק המתלווה לתהליך ההאכלה מסייע בבניית קשר חזק ואוהב בינך ובין תינוקך.

שינה

דפוסי השינה אצל תינוק משתנים עם התפתחותו. ילודים נוטים לישון הרבה , אולם הם מתעוררים לעתים קרובות במהלך היום והלילה. עם זאת, תוכלו להתחיל לפתח שגרת הכנה לשינה אצל תינוקכם, אפילו בגילאי 6-8 שבועות.

כשהתינוק מתחיל לבסס את שנתו לשנת לילה, עם מספר מנוחות לאורך היום, תוכלו לעזור לו לפתח דפוסי שינה, על ידי למידה שהלילה זהו זמן שינה ולא משחק

למדו עוד אודות סיוע לתינוקכם לישון טוב יותר באמצעות  שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס®

הרגעים הראשונים בבית עם התינוק יהיו מרגשים, ועם זאת אתם עלולים לחוש מוצפים.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה