Skip to main content

עיניים, אוזניים, אף וציפורניים של התינוק

Baby’s Eyes, Ears, Nose & Nails

אצבעות זעירות, עיניים, אף ואוזניים – כולם קטנים ומושלמים כל כך! חשוב לשמור עליהם נקיים ובריאים. כאן תוכלו למצוא עצות פשוטות כיצד לעשות זאת.

המגע שלך יכול להיות הרבה יותר בשביל התינוק שלך

ניקיון עיני, אוזני ואף התינוק וגם לדאוג לציפורניו, יכולים להיות בעלי ערך מוסף. אפילו לפעולות שגרתיות אלו יש את הכוח לעזור לחזק את הקשר בינכם לבין התינוק. מגע שגרתי עוזר לו לפתח את הביטחון העצמי ואת היכולת להיקשר לאחרים, תוך כדי טיפוח התפתחותו הטובה והבריאה של התינוק.

לפני שמתחילים, עצות בטיחות!

לעולם אל תכניסו חפצים ישירות לעיניו, אפו או אוזניו של התינוק. נגבו כל חומר שנדרש מעיניו, מפיו, מאפו או מאוזנו החיצונית בעזרת כדור צמר גפן רך ולח.

אוזני התינוק

התמקדו בניקוי חלקה החיצוני של האוזן. אמנם בחנות תוכלו למצוא מגוון אמצעים וחומרים לניקוי פנים האוזן, אולם רק רופא יוכל לומר לכם אם אלה נחוצים.

אפשרות טובה לניקוי אוזניים היא שימוש במקלוני אוזנייםהמיועדים במיוחד לתינוקות. מקלות אלה מעוצבים במיוחד כדי למנוע מכם להחדיר אותם עמוק מדי לתוך אוזנו או אפו של התינוק. 

היזהרו מאוד בשעה שאתם מנקים את אוזניו או אפו של תינוקכם – נקו רק את מה שאתם יכולים לראות.

זהירות: בשימוש באוזן, אל תנסו להיכנס לעומק תעלת האוזן; הסירו בעדינות לכלוך ושעווה נראים בחלקה החיצוני של האוזן. שימוש לא נכון עלול לגרום לפגיעה. מוצר זה אינו צעצוע.

עיני התינוק

נקו את עיניו של תינוקכם כשאתם מחזיקים את ראשו בעדינות. השתמשו בכדור צמר גפן רטוב במים חמימים ונגבו בעדינות. השתמשו בצמרון אחד לכל עין והקפידו לנגב תמיד מהפינה הפנימית של העין החוצה.

אפו של התינוק

אם אפו של תינוקכם סתום, ישנם מספר צעדים שתוכלו לנקוט על מנת להקל עליו במעט. התייעצו עם רופא הילדים שלכם בעניין שימוש בטיפות מי מלח או במשאבת אף (לשאיבת נזלת מהנחיריים) על מנת להקל עליו.

תוכלו להשתמש בצמרון לח בכדי לנקות בעדינות לכלוך מסביב לאפו של תינוקך, תוך שאתם מנגבים מכיוון האף כלפי חוץ. אם ישנו גירויי מתחת לאף או מסביב לו תוכלו להשתמש בתכשיר שיוצרבמיוחד לתינוקות על מנת להגן על אפם. בנוסף תוכלו לנסות לעשות לתינוקכם אמבט חמים.

אזהרות בטיחות:

להרחיק מהישג ידם של ילדים. אין להשתמש לפני ייעוץ עם רופא במידה והילד סובל מאסטמה או אלרגיות או אם יש היסטוריה משפחתית.

בעיות נשעימה חמורות עלולות להתרחש.

ציפורני התינוק

גזרו את ציפורני ידיו של התינוק כשגרה על מנת למנוע ממנו לשרוט את עצמו ולמנוע התפשטות זיהומים, שכן מתחת לציפורניים עלולים להצטבר לכלוך וחיידקים. גזרו את הציפורניים מיד אחרי הרחצה שאז הן רכות יותר. השתמשו במספריים קהות או בקוצץ מיוחד לתינוקות, כך שקל יותר לראות את הציפורניים הקטנות שלו, ועקבו אחר הקו הטבעי של האצבע תוך שאתם לוחצים את כרית האצבע הרחק מן הציפורן, כך שלא תחתכו את עורו בטעות.

אם תינוקכם מפחד, נסו את הדברים הבאים:

  • גזרו את הציפורניים שלכם לידו – הראו לו כמה זה כיף
  • הסיחו את דעתו בשיר

גזירת ציפורניים לתינוק יכולה להיראות עניין מפחיד בפעם הראשונה.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה