Skip to main content

מדריך לעיסוי ילודים

Newborn Massage Guide

למרות שתינוקכם נראה כה עדין, אל תפחדו להתחיל שגרת עיסוי זמן קצר אחרי הלידה. שגרת עיסוי עוזרת לכם לחזק את הקשר בינכם ומובילה להתפתחות שמחה ובריאה של התינוק.

מגע הינו דרך רבת עוצמה להעביר את תחושת אהבתכם לתינוקכם. למעשה, 25-120 דקות של מגע של עור לעור מידית לאחר הלידה יכול להשפיע בצורה חיובית על היחסים בינכם לבין התינוק אף לשנה אחר כך!

בשבועות הראשונים עסו אותו בתנועות איטיות וחיוביות, מבלי להתמקד זמן ממושך באזור אחד. ילודים עלולים לחוש הצפה חושית ולבקש נחמה בזרועות הוריהם בשבועות הראשונים לחייהם. חלקם יעדיפו ליטופים עדינים בגב מעל לבגדים.

Massage Resting Hands

הנחת הידיים

אם תינוקכם מסכים לעיסוי, התחילו בהנחת היד על גופו, ללא תנועה. שיטה זו משמשת לפני עיסוי של כל חלק בגוף. אפשר להשתמש בה גם כאשר תינוקכם זקוק להפסקה בזמן העיסוי. זוהי דרך מצויינת להעניק לתינוקכם תחושת ביטחון והנאה ממגע.


Massage Legs

רגליים

הקפידו לשים כמות שמן מספיקה על ידיכם לפני שאתם מתחילים בעיסוי. בילודים כדאי להתחיל עיסוי ברגליים, כי זהו אזור בגוף שהמגע בו מתקבל על ידם בקלות יחסית. ליטופים בכיוון מטה מרגיעים יותר.

רגליים – תנועות חליבה

ביד אחת איחזו בעדינות בקרסולו של תינוקכם. הניחו את ידכם השניה בחלק העליון של ירכו תוך שאתם עוטפים את הירך בידכם, ואז החליקו אותה לכיוון הקרסול. חזרו על תנועה זו באופן נחוש וקצבי, כשאתם מחליפים את הידיים – בכל פעם יד אחרת בקרסול והשניה יורדת מטה.


Massage Feet

כפות רגליים

רוב התינוקות אוהבים עיסוי של כפות רגליהם. שימו לב לתגובות של תינוקכם במקרה שהוא רגיש למגע זה. עיסוי קצר של כפות הרגליים יכול להשפיע לטובה על הגוף כולו.

בעדינות לחצו וגלגלו כל אחת מאצבעות הרגליים שלו בין האגודל והאצבע שלכם. לטפו באמצעות האגודל שלכם את גב כף הרגל מהאצבעות לכיוון הקרסול, לסירוגין, בכל פעם באגודל אחר. חזרו על התנועה מספר פעמים.


Massage Tummy

בטן

לאחר החלמת חבל הטבור של התינוק, עיסוי עדין של הבטן ועשוי להקל על פעולות העיכול שלו ועל בעיות אחרות בבטן.

התחילו בהנחת ידכם על בטנו של תינוקכם במגע בטוח ומרגיע. אם תינוקכם שמח למגע, עסו את בטנו בתנועות חתירה עדינות, כשיד אחת עוקבת אחר השניה.


Massage Back

גב

מגע עור בעור יכול לחזק את תחושת הקשר בין התינוק, אימו ואביו. עסו את גבו של תינוקכם כשאתם מחזיקים אותו קרוב לחזה שלכם, התחילו בצווארו ורדו למטה בתנועות ליטוף.

העיסוי יעניק לכם מודעות גדולה יותר לדרכים שבהן תינוקכם מתקשר וכן תוכלו לקבל רעיונות כיצד לסייע לתינוקכם בחודשי חייו הראשונים. אתם ותינוקכם תגלו מה הכי מתאים לכם. חשוב לזכור שעיסוי הוא משהו שאתם עושים עם תינוקכם ולא משהו שאתם עושים לו.

תנועות עיסוי אלה מבוססות על הספר "עיסוי תינוקות: מדריך להורים אוהבים" מאת וימאלה מק'קלור, מייסדת IAIM.

IAIM הינו מוסד ללא כוונות רווח ואינו ממליץ על אף מוצר.

דיכאון אחרי לידה והשימוש במגע לתקשורת וחיבור

אמהות רבות וגם חלק מהאבות עלולים לסבול מדיכאון כזה או אחר לאחר לידת תינוקם. "דכדוך אחרי לידה" היא תופעה נפוצה מאוד שבה יכולה האם לחוש התרוממות רוח ברגע אחד ולהיות מוצפת רגשית לאחר מכן. תופעה זו נעלמת על פי רוב בתוך מספר ימים. דיכאון הינו מצב חמור יותר שנמשך זמן רב יותר וניתן לראות סימנים מעידים לו אפילו מיד לאחר הלידה או בשלב מאוחר יותר. מחקרים אודות דיכאון אחרי לידה מראים כי עיסוי יכול לחזק את הקשר בין ההורה והתינוק, באמצעות שמירה על קשר עין, מגע עורי, קול ואינטראקציה עדינה.

הצטרפו לסדנת עיסוי תינוקות

כדי להפיק את המירב, מומלץ שתלמדו עוד בנושא מאדם שהתמחה בעיסוי תינוקות. סדנת עיסוי תינוקות היא דרך מצויינת ללמוד כיצד להעניק לתינוקכם עיסוי בטוח.

האגודה הבינלאומית לעיסוי תינוקות (IAIM) עוסקת בהנחיית הורים זה למעלה מ-25 שנים. למידע נוסף היכנסי אל www.iaim.net.

אולי התחברתם ואולי אתם עדיין מחכים שהקסם יתחיל. בכל מקרה, נשמו ברוגע ובדקו את המאמר על התחברות עם התינוק שזה הרגע נולד.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה