Skip to main content

ללמד ולעודד תינוק ללכת

How Babies Learn to Walk

מהר מאוד, הפעוט שלכם יתחיל לדדות ולהלך בכל רחבי הבית. נקודת ציון זו בהתפתחותו דורשת מכם להפגין עידוד ותשומת לב ולנקוט אמצעי בטיחות מתאימים.

רוב התינוקות עושים את צעדיהם הראשונים לקראת סוף שנתם הראשונה (בגיל 9-12 חודשים). אל תדאגו אם התפתחות זו מגיעה מעט יותר מאוחר אצל ילדכם. ילדים רבים אינם הולכים עד הגיעם לגיל 16 או 17 חודשים. אם אתם מרגישים שאצל תינוקכם חל עיכוב משמעותי, התייעצו עם רופא הילדים שלכם.

כיצד מתפתחת הליכה

רוב התינוקות מתחילים בזחילה, אף שיש כאלה שמדלגים לחלוטין על שלב זה ומתחילים ישר בעמידה ואחר כך הליכה. אם תינוקכם כבר זוחל זמן מה, ייתכן שהוא מנסה לבצע פעלולים מאתגרים יותר, כגון זחילה במעלה מדרגות. אף שעלייה במדרגות עשויה לסייע לו ללמוד כיצד לאמוד גובה ועומק, ולפתח את חוש שיווי המשקל, משיקולי בטיחות חשוב להתקין שערים בשני הקצוות של כל גרם מדרגות, על מנת שהתינוק לא ינסה לטפס במעלה או לרדת במורד המדרגות בלעדיכם, כשלא תוכלו לפקח ולסייע לו במקרה הצורך.

לפני שילמד ללכת, תינוקכם "ישוטט" בין תחנות

תינוקות פעילים במיוחד מנסים לעמוד ולצעוד תוך כדי אחיזת רהיט כלשהו וכך עוברים  מתחנה לתחנה – שיטה המוכרת כהליכה נתמכת, "שוטטות". אם תינוקכם נעשה בטוח בעצמו, הוא יגלה בתוך זמן קצר כיצד לנוע בחדר בעזרת רהיטים שיכולים לסייע לו לייצב את עצמו. למידה כיצד לשוטט היא המיומנות הפיזית האחרונה שעל התינוק לרכוש לפני שיתחיל ללכת בלי עזרה. עודדו אותו לעשות זאת, ובסופו של דבר גם ללכת, כשתושיטו אליו את ידיכם. הראו לו כיצד לכופף את הברכיים על מנת לשבת. אם הוא מגיע אל צעצוע אהוב על ידי התקדמות לאורך החדר, זכרו לשבח אותו כהלכה.

הפכו את הבית לסביבה בטוחה עבור ילדים

כשילדכם מתחיל להיות נייד, עליכם לדאוג להפוך את הבית לסביבה מוגנת עבורו. תינוק המשוטט בין חפצים או תינוק הולך יכול לעולל תעלולים . כמו כן, מכיוון שהתינוק משתמש בידיו, ברגליו ובכפות רגליו על מנת לנוע ברחבי הבית, הוא עשוי להתלכלך, עורו עשוי להתייבש מהחיכוך הנוסף שהוא חווה במהלך ההליכה, והוא מועד במידה רבה יותר לחתכים ולפצעים. דרך מהירה וקלה לשמור על ניקיונו של התינוק היא להרטיב מטלית רכה ולהשתמש תרחיץ ושמפו מכף רגל ועד ראש  ג'ונסונס® בייבי

על מנת לנקות בעדינות את התינוק בין הרחצות.

השתמשו בתכשיר ניקוי עדין עם לחות בשעת הרחצה באמבטיה, כגון אל סבון אמבט מועשר בלחות עם שמן תינוקות ג'ונסונס® בייבי

כדי לשמור על לחות עורו של התינוק לאחר הרחצה, נסו תחליב לחות עדין כגון תחליב לחות ג'ונסונס® בייבי.

מבוסס על תוכן מ- JOHNSON'S® Your Baby & Toddler, from Birth to 3 Years, DK Publishing Inc., 2004.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה