Skip to main content

את אחרי לידה

Yourself Post-Birth

עם כל הבלגן סביב הבאת התינוק הביתה יתכן ששכחת קצת את האדם החשוב הנוסף כאן... את! את יודעת שתפקידך החדש כהורה הינו מתגמל מאוד אולם הוא יכול לפעמים להיות גם תובעני מאוד. עכשיו, יותר מתמיד, עליך לזכור לדאוג גם לעצמך כדי שתוכלי לדאוג טוב יותר לתינוקך.

אומרים שכאשר נולד תינוק נולדת גם אמא (וגם אבא). את כבר יודעת שלידת תינוק היא אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחיים – והיא גם אחד האירועים המאתגרים ביותר.

בשלב ראשון תחושי מעט מותשת. אין פלא – הרי רק עכשיו ילדת! גם בתנאים הטובים ביותר, לידה היא תהליך מתיש הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. ייתכן שיידרשו לך מספר ימים או שבועות נוספים לחזור לעצמך אם איבדת דם רב בלידה, אם התייבשת במהלכה או נהיית אנמית אחריה.

בקשי עזרה

זו אינה השעה להיות גיבורה: קבלי הצעות עזרה כשאת זקוקה להן!

עזרה יכולה להיות חברה שמציעה לעשות כביסה עבורך, חמותך שמביאה הביתה ארוחות מוכנות או בן הזוג שלך שמציע לשמור על התינוק בשעה שאת נחה. אם אף אחד לא מציע לך עזרה במהלך הימים הראשונים, או אם את מתגוררת הרחק ממשפחתך, שקלי לשכור מטפלת או עוזרת למטלות הבית.

אם אין באפשרותך לשכור עזרה, נסי לצמצם את עבודות הבית להכרחיות בלבד. למשל, במקום לבשל כל יום בשלי כמות גדולה יותר ביום אחד והשתמשי בה לארוחות גם למחרת.

מצאי זמן לרגיעה

סביר שהשרירים שלך יכאבו מהרמת תינוקך, נשיאתו, האכלתו, נענועו והרגעתו לכל אורך שעות היום (והלילה!). זה הזמן לבקש עיסוי מבן זוגך או מחברה.

את ודאי מודעת כבר ליתרונות שבעיסוי תינוקך הקטן ,אבל עכשיו יותר מתמיד, את עצמך זקוקה להשפעות המפנקות והמרגיעות של העיסוי. בן זוגך יכול לסייע בהרגעת שרירייך באמצעות לחיצות חזקות לאורך כתפייך, זרועותייך, הגב התחתון, ירכייך ושוקייך. זכרי להשתמש בשמן או תחליב עדין לעיסוי קל ונעים.

שמן לתינוק ג'ונסונס® בייבי הינו בחירה טובה גם לעורך הבוגר – הוא היפואלרגני ומשמר בעור כפליים לחות בהשוואה לתחליבים המובילים.

המנעי מהתייבשות

התייבשות עלולה להתיש אותך לחלוטין, אף מבלי שתשימי לב לכך. אם את מניקה הרי שהסיכון להתייבשות גדל, לכן זכרי שעלייך לשתות כמות גדולה של נוזלים. המנעי ממשקאות המכילים קפאין או סוכר. שניהם רק יגרמו לך להרגיש עייפה. ייתכן שכדאי לך לשקול להימנע מצריכת קפאין במשקאות ובמזון במידה ואת חושדת שתינוקך מגיב לכך.

האמצעי הטוב ביותר לטיפול בצמא הוא מים, על כן השתדלי לשתות 6-8כוסות מים לפחות בכל יום. דרך קלה לזכור זאת היא להקפיד על שתיית כוס מים בכל הנקה. המנעי ממאכלים כבדים שגורמים לך תחושת כובד (המבורגרים או פיצות למשל). העדיפי לאכול מאכלים קלים יותר, בהם מזונות בעלי תכולת מים גבוהה כמו פירות, ירקות, בתוספת מעט פסטה.

זכרי שגם עורך זקוק ללחות. על מנת לסייע לעורך לקבל את הלחות שהוא זקוק לה וכדי ליהנות מרגע קטן לעצמך, לכי להתקלח או הכנסי לאמבטיה. המקלחת או האמבטיה לא רק ירטיבו את עורך אלא גם יקלו מעט על שרירייך. הקפידי להשתמש בתחליב רחצה עדין. אל סבון אמבט מועשר בלחות עם שמן תינוקות ג'ונסונס® בייבי , יכול לסייע לעורך לקבל לחות תוך שהוא מנקה אותו בעדינות. מקלחת חמה תעזור לך להירגע. אם עברת ניתוח קיסרי התייעצי עם הרופא שלך או המיילדת לגבי הוראות המקלחת המתאימות לך.

זכרי להשתמש בתחליב לחות על עור מעט רטוב וזאת על מנת להשאיר את הלחות בעור. שמן לתינוק ג'ונסונס® בייבי או תחליב לחות ג'ונסונס® בייבי יכולים לסייע לעורך לשמור על גמישותו. מוצרים אלה הינם היפואלרגניים ובעלי נוסחה שהוכחה מחקרית כעדינה.

שינה

זכרי שגם את זקוקה לשינה! אל תתייחסי לזמן השינה של תינוקך כאל זמן המטלות שלך – לכי לישון כשתינוקך ישן. נסי להירגע בזמן שתינוקך ישן. המנעי משתיית משקאות המכילים קפאין לאחר ארוחת הצהרים. דאגי שחדר השינה שלך יהיה שקט ונוח ככל שניתן. תוכלי לישון טוב יותר בחדר קריר וחשוך.

האזיני למוסיקה או בקשי מבן זוגך להעניק לך עיסוי. אמבטיה יכולה גם היא להרגיע (במידה ואפשרי מבחינה רפואית). כמו כן, תוכלי לנסות את שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס®

ייתכן מאוד שלא תזכי לשנת לילה מלאה בקרוב, אבל לפחות תנצלי כל הזדמנות שיש לך כדי לישון, גם אם מדובר בנמנום קצר

תחושת דכאון קל נפוצה אחרי לידה, משום שרמותההרומונים בגופך משתנות.תמיד כדאי להתייעץ עם חברה או עם רופא.

הורים בכל רחבי העולם סומכים על ג'ונסונס® בטיפול בתינוקותיהם

אנו מחויבים לעבוד עם הורים, מומחי בריאות ומדענים על מנת להבטיח שמוצרינו ימשיכו לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, איכות וטיפוח.

חזור למעלה